Maszyny rolnicze, części rolnicze - AGRO-EKO KIETRZ

AGRO-EKO

SERIA 5

Seria 5 marki DEUTZ-FAHR jest gamą bardzo uniwersalnych i nowoczesnych maszyn, oferujących nadzwyczajną różnorodność pod kątem konfiguracji. Modele 5100 | 5110 | 5120 | 5130 są wyposażone w innowacyjną technologię spełniającą wymogi dowolnego zastosowania we wszystkich możliwych warunkach. Perfekcyjne połączenie osiągów mechanicznych z rozwiązaniami technologicznymi, niezrównana wygoda oraz ergonomia i przyciągający wzrok styl stworzony we współpracy ze studiem Giugiaro Design sprawia, że ciągnik ten jest majstersztykiem w zakresie mocy, funkcjonalności i elegancji.





Silnik

Nowoczesny silnik. Niewielki, ale potężny.

Seria 5 marki DEUTZ-FAHR jest napędzana nowoczesnymi silnikami, które zapewniają doskonałe osiągi, niezawodność i trwałość. Silnik czterocylindrowy DEUTZ TCD 3.6 L04 DCR jest zgodny z normą Tier 4i, ma pojemność 3620 cm3 i jest wyposażony w układ dolotowy powietrza z doładowaniem i chłodnicą międzystopniową oraz układ wtrysku paliwa Common Rail. Sterowany elektronicznie układ wtryskowy Common Rail przyczynia się do uzyskania doskonałych osiągów i wydajności tego silnika. Nadzwyczajną innowacją, która odróżnia układ DCR od innych rozwiązań typu Common Rail jest wykorzystanie podwójnych pomp wysokociśnieniowych smarowanych olejem silnikowym zamiast paliwem, które przesyłają olej napędowy bezpośrednio do szyny paliwowej, co znacznie zwiększa niezawodność układu. Zawór przepustnicy oraz proporcjonalny wentylator wiskostatyczny również przyczyniają się do uzyskania nadzwyczajnie niskich poziomów zużycia paliwa, takich jak 210 g/kWh. Zgodność z normą Tier 4i została uzyskana przez zaadaptowanie układu recyrkulacji spalin EGR w połączeniu ze specjalnym konwerterem katalitycznym DOC (Diesel Oxidation Catalyst), który – przy zetknięciu się z nim spalin – powoduje zajście reakcji chemicznej i przekształca je w nieszkodliwe substancje. Technologicznie zaawansowany układ DOC różni się od konwencjonalnych filtrów FAP (które wytwarzają szkodliwe ciśnienie zwrotne) i SCR (które wymagają dodatku, takiego jak płyn AdBlue do rozpoczęcia selektywnej redukcji katalitycznej) i jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga wysoce energochłonnych cykli regeneracji aktywnej, jest bezobsługowy i na tyle mały, że może zostać zamocowany nawet w kompaktowych ciągnikach. Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do nadzwyczajnej produktywności ciągników tej serii jest właściwie płaska krzywa momentu obrotowego w zakresie od 1200 do 1900 obr./min, która gwarantuje rezerwę momentu obrotowego na poziomie 30% w zakresie prędkości obrotowych silnika wykorzystywanych przy większości zastosowań rolniczych. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika moc pozostaje stała w zakresie od 1800 do 2200 obr./min, co zapewnia progresywną i płynną pracę nawet podczas wykonywania zadań o wyższych wymogach mocy. Elektroniczny sterownik silnika eliminuje straty paliwa poprzez dostarczanie wyłącznie mocy wymaganej do wykonywanej pracy.

Przekładnia

Modułowa i wydajna przekładnia.

Konfiguracja przekładni ciągników serii 5 marki DEUTZ-FAHR została od początku stworzona z myślą o modułowości: konfiguracja podstawowa oferowana w modelach 5100/5110/5120/5130 obejmuje dwuzakresową przekładnię mechaniczną z pięcioma przełożeniami zsynchronizowanymi i hydraulicznym nawrotnikiem Power Shuttle, co w sumie daje 10 biegów do jazdy do przodu i wstecz. Konfiguracja ta może zostać rozszerzona do pięciu przełożeń i czterech zakresów, co daje w sumie 20 biegów do jazdy do przodu i wstecz oraz możliwość jazdy z prędkością minimalną wynoszącą 162 m/h. Oba rozwiązania zapewniają doskonałe poziomy wydajności. Dodana może zostać również przekładnia Powershift, z trzema przełożeniami minireduktora, w celu obniżenia minimalnej prędkości pracy (w konfiguracji czterozakresowej) do 134 m/h i pozwalająca ciągnikowi na osiągnięcie prędkości 40 km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika. Wersja „P” jest również standardowo wyposażona w układ APS (Automatic Powershift), który automatycznie dobiera idealne przełożenie przekładni Powershift w odniesieniu do obciążenia i prędkości obrotowej silnika.

WOM

Uniwersalny i kompleksowy wybór rozwiązań WOM.

Szeroki wybór prędkości obrotowych WOM przyczynia się do znacznego zwiększenia wszechstronności ciągnika. Wał WOM serii 5 oferuje cztery standardowe prędkości obrotowe (540/540ECO/1000/1000ECO) oraz jest załączany elektrohydraulicznie z funkcją automatycznego wykrywania obciążenia, co zapewnia, że podłączone narzędzie jest zawsze uruchamiane progresywnie i płynnie. Obsługa WOM jest prosta i racjonalna za pomocą elektrohydraulicznych elementów sterowania oraz ekranu LCD, wyświetlającego rzeczywistą prędkość WOM. Przycisk uruchomienia WOM znajduje się również na błotnikach tylnych. Dostępna jest również funkcja automatycznego załączania wału WOM, która załącza lub rozłącza WOM w odniesieniu do położenia narzędzia złożonego na 3-punktowym układzie zawieszenia narzędzi. Opcjonalne dostępne są również: przedni WOM o prędkości 1000 obr./min (stosowany z podnośnikiem przednim) oraz zsynchronizowany WOM z niezależnym wałem wyjściowym.

Układ hydrauliczny

Kompleksowy i innowacyjny układ hydrauliczny.

Ciągniki serii 5 są wyposażone w doskonały układ hydrauliczny, który jest nadzwyczajnie modułowy i wydajny. Oferta obejmuje kilka konfiguracji. Pierwsza składa się standardowo z pojedynczej pompy o wydatku 60 l/min i sześciu rozdzielaczy (lub opcjonalnie do ośmiu) z mechaniczną regulacją przepływu oleju. Układ hydrauliczny w konfiguracji „60 ECO” umożliwia osiągnięcie maksymalnej wydajności rozdzielaczy (60 l/min) przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej jedynie 1600 obr./min. Wariant ten sprawdza się szczególnie do zastosowań z podnośnikiem przednim, w których siła hydrauliczna jest wymagana przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Układ ten (włączany i wyłączany przez operatora za pomocą przycisku) składa się z pompy podwójnej (22,5 + 14 cm sześc.) i funkcjonuje zależnie od prędkości obrotowej silnika. Gdy system jest włączony, pompa dodatkowa (14 cm sześc.) uruchamia się stopniowo, zależnie od prędkości obrotowej silnika, a wyjściowe natężenie przepływu z tej pompy jest dodawane do przepływu pompy głównej. Opcja alternatywna obejmuje pompę podwójną ze sterowaniem elektrohydraulicznym o wydatku 90 l/min z regulatorem przepływu, funkcją timera i układem Energy Saving. Wszystkie modele serii 5 są wyposażone w złącza hydrauliczne typu „push-pull”, zapewniające bezproblemowe złączanie przewodów hydraulicznym nawet, gdy układ znajduje się pod ciśnieniem oraz specjalny zbiornik do gromadzenia oleju, który może wypłynąć podczas podłączania. Podnośnik tylny posiada imponujący udźwig 4650 kg, który może zostać zwiększony do 6600 kg po uzupełnieniu układu o dwa zewnętrzne hydrauliczne elementy wspierające. Elektroniczny układ sterowania EHR pozwala na sterowanie zagłębieniem, położeniem i trybem mieszanym oraz unoszeniem korzystając z dwóch ogniw obciążnikowych umieszczonych w pobliżu wahaczy dolnych jako czujników ciągu. Układ radaru (oferowany jako akcesorium opcjonalne) może być wykorzystywany do kontroli poślizgu. Funkcja ta jest nieoceniona, jeśli chodzi o maksymalne zwiększenie wydajności ciągnika w najbardziej wymagających zastosowaniach pod względem przyczepności. Układ EHR służy również do wykonywania wielu innych funkcji: szybkie zagłębianie w podłożu, tłumienie drgań narzędzi mocowanych na 3-punktowym układzie zawieszenia, blokada transportowa z regulacją położenia, ogranicznik wysokości podnośnika oraz sterowanie prędkością opadania. Opcjonalny podnośnik przedni posiada udźwig do 1850 kg.

Hamulce

Technologia w służbie bezpieczeństwa.

Ciągniki serii 5 oferują wyjątkową modułowość pod kątem konfiguracji osi i hamulców. Wszystkie konfiguracje osi (wraz z opcjonalnym napędem na dwa koła w modelu 5110) są wyposażone w hamulce tarczowe wszystkich kół do zintegrowanego hamowania bez potrzeby załączania napędu na cztery koła. Osie przednie zastosowane do wersji z napędem 4WD są wyjątkowo wytrzymałe i posiadają udźwig maksymalny wynoszący 3000 kg (lub 3800 kg w modelu 5120 i 5130). Zawieszenie sprężynowe osi przedniej jest dostępne opcjonalnie i zapewnia jeszcze lepszy poziom bezpieczeństwa i wygody. Oś ta posiada specjalny układ zawieszenia, który – w razie potrzeby – może zostać zablokowany w twardym ustawieniu w celu uzyskania większej precyzji, w przypadku wykonywania prac typu orka lub podczas wykorzystywania podnośnika przedniego. Wszystkie modele w wersji „P” są wyposażone w standardzie w układ „Power Brake”, który minimalizuje siłę nacisku na pedał wymaganą do hamowania oraz obejmuje specjalny akumulator, który pozwala na nawet 10-krotne hamowanie ze wspomaganiem przy wyłączonym silniku. Oferta obejmuje trzy różne konfiguracje układu kierowniczego. Standardowe modele serii 5 są wyposażone w pojedynczą dedykowaną pompę o pojemności 160 cm3; modele z przekładnią Powershift wykorzystują podwójną pompę w układzie posobnym – z dwoma pompami o pojemności 80 cm3 podłączonymi do siebie; trzecia opcja obejmuje układ SDD (Steering Double Displacement) z dwoma pompami w układzie posobnym, każda o pojemności 125 cm3. Gdy funkcja SDD jest wyłączona, aktywna jest tylko jedna z pomp, natomiast obie pompy pracują, gdy funkcja ta jest włączona. Układ SDD pozwala kierowcy na pełny skręt przy połowie standardowej liczby obrotów kołem kierownicy, oszczędzając czas i obniżając wysiłek kierowcy podczas manewrowania w ciasnych przestrzeniach, podczas zawracania na uwrociu oraz podczas pracy z podnośnikiem przednim. Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, funkcja SDD wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 16 km/h.

Kabina

Styl i ponadprzeciętny poziom automatyzacji.

Ciągniki serii 5 są wyposażone w nadzwyczajną kabinę „E-Class”, będącą środowiskiem pracy, które przenosi wygodę i ergonomię w całkowicie nowy wymiar. Stylistyka została opracowana na bazie współpracy inżynierów marki DEUTZ-FAHR i studia Giugiaro Design, a kabina o atrakcyjnym i eleganckim wyglądzie jest wykończona innowacyjnymi materiałami i ponadto szalenie funkcjonalna. Elementy sterowania są logicznie rozmieszczone, co przyczynia się do niezrównanej przyjazności dla użytkownika. Wymiary kabiny zostały zoptymalizowane w celu zapewniania doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach, a wyjątkowy układ klimatyzacji z 10 nawiewami utrzymuje perfekcyjne środowisko pracy w kabinie. Panel sterowania światłami zamocowany na słupku A pozwala kierowcy na sterowanie wszystkimi światłami roboczymi i drogowymi zamocowanymi na ciągniku oraz przyczepach i narzędziach. W celu ograniczenia drgań kabina może zostać zamocowana na opcjonalnym zawieszeniu mechanicznym (ze stalową sprężyną i amortyzatorem hydraulicznym) lub, w przypadku wyłącznie wersji „P”, w zaawansowane zawieszenie pneumatyczne. Wszystkie elementy sterowania są łatwo identyfikowalne i kodowane kolorystycznie zgodnie z wykonywanymi funkcjami w celu łatwej i intuicyjnej obsługi ciągnika. Opcjonalna funkcja Comfort-tip pozwala kierowcy za zapisanie powtarzanych sekwencji pracy, które mogą następnie zostać przywołane i wykonane automatycznie, gdy będzie to wymagane. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas manewrów na uwrociu. W wersjach „P” kabina jest wyposażona w wyświetlacz roboczy, który informuje kierowcę o wszystkich głównych parametrach pracy ciągnika, w tym: funkcjonowaniu silnika i przekładni; zarządzaniu WOM i rozdzielaczami; sterowaniu podnośnikiem i układem ASM. Poza tymi informacjami, wyświetlacz roboczy podaje również informacje o określonych osiągach ciągnika, takich jak zużycie paliwa i produktywność w odniesieniu do przetworzonego obszaru.

Biuro:

Piotr Mazurek
Dyrektor handlowy

tel. kom. +48 606 991 127
p.mazurek@agro-eko.com.pl

Przedstawiciele handlowi:

Sławomir Fałat (woj. dolnośląskie i opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 602 684 517
s.falat@agro-eko.com.pl

Łukasz Dembski (woj. opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 883 310 000
l.dembski@agro-eko.com.pl

Mariusz Janczak (woj. opolskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 606 117 917
m.janczak@agro-eko.com.pl

Wacław Barański (woj. śląskie)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 608 501 521
w.baranski@agro-eko.com.pl

Damian Małoszewski (oddział Żerkowice)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 608 502 426
d.maloszewski@agro-eko.com.pl

Roland Szulc (oddział Sieraków)
Przedstawiciel handlowy

tel. kom. +48 795 525 373
r.szulc@agro-eko.com.pl

W przypadku zapytań o cenę maszyny prosimy o dokładnie uzupełnienie formularza wpisując w treści wiadomości model maszyny, a także interesujące wyposażenie dodatkowe. W celu szybszego nawiązania kontaktu prosimy w treści wiadomości wpisać nr telefonu kontaktowego.